Иван Ђоковић на традиционалној гастрономској конференцији ,,Мoja Kravica Food Talk 2018″ о традиционалном и револуционарном аспекту савремене гастрономије, брендирању туристичког производа и освајању нових туристичких тржишта

 

Нови Сад, 8. јун 2018. – Хотел ,,Sheraton” је данас био домаћин шесте по реду традиционалне гастрономске конференције под називом ,,Мoja Kravica Food Talk 2018″, на чијем су отварању учествовали потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за привреду и туризам,Иван Ђоковић, шеф Преговарачког тима Србије са ЕУ,Тања Мишчевић, Њ.Е. амбасадорка Израела у Републици Србији, Алона Фишер Кам, и члан Градског већа за привреду и туризам Града Новог Сада, Милорад Радојевић.

И ове године, као и претходних, ,,Мoja Kravica Food Talk 2018″ окупио је гастрономске и винске стручњаке из читавог региона, а у присуству представника Републичке и Покрајинске владе, Града Новог Сада, амбасада, јавних личности, блогера, медија и домаћих произвођача хране.

Иван Ђоковић је нагласио да је основа туризма у АП Војводини управо гастрономија, која заједно са вином, винском културом и културно-историјским објектима би требало да допринесе даљем развоју наше покрајине, превасходно посматрано са аспекта туризма, али и свеобухватној репутацији, односно имиџу,  коју би требало да креирамо на светским туристичким тржиштима.
,,У свету већ увелико постоје нове тенденције у развоју кулинарског и гастро туризма. Управо конференције попут Food Talk-а доприносе да се кроз интеракцију доносиоца одлука, локалних самоуправа, туристичке индустрије, али и гастрономских и кулинарских стручњака и обликује нови туристички производ у Војводини. Овакви сусрети помажу да се размене искуства и мишљења како бисмо допринели обликовању туризма Војводине као једног бренда који може постати конкурентан у наредним годинама”, истакао је Ђоковић, истакавши изузетан значај оваквих манифестација и њихов утицај како на привреду, тако и на туризам.

,,Засигурно ће нове технологије, којима се полако приближавамо, свакако омогућити да постојећи ниво кухиње који смо достигли, подигнемо на квалитативно виши стадијум, а да са друге стране сачувамо традицију и културу те кухиње. Ово је арена у којој се боре мишљења и сваки тај сукоб изроди неке нове идеје које даље обликују туризам, али и  активности и мере Секретаријата у области турузма“, рекао је потпредседник и ресорни секретар.

Поред тога, Ђоковић наводи да један од највећих светских брендова ,,Sheraton“ у Новом Саду свакако потврђује да је и сам град препозната туристичка дестинација, престоница културе и седиште највећих европских фестивала, место састајања туристичке привреде, те произвођача из области агроиндустрије и винарства.

Милорад Радојевић истиче неопходност да се више ради на на промоцији и маркетингу, као и на квалитету производа и едукацији како произвођача, тако и потрошача, при чему је уораво ова конференција добра прилика да се размене новине, знања и искуства која би засигурно нашла и своју примену у пракси.
,,Град Нови Сад наставља да подржава локалне произвођаче, органске, и оне са заштићеним географским пореклом, јер сматрамо да можемо да понудимо квалитет, и то је оно са чим треба да наступамо на тржишту”, рекао је Радојевић.

Шеф Преговарачког тима Србије са ЕУ, Тања Мишчевић, нагласила је да као држава морамо бити сасвим свесни шта је то традиционално што поседујемо, да дефинишемо који су то производи којима можемо да се ,,наметнемо“ на европском и светском тржишту, односно на који начин ћемо моћи да гарантујемо квантитет, односно количину и опсег извоза, али и квалитет производа које имамо у Србији.

Један од најзначајнијих данашњих панела на конференцији је свакако ,,Hello, Big Apple – Serbia is back!” – у оквиру којег се разговарало са српским произвођачима хране након читаве деценије поново наступају на ,,Fancy Food Show” у Њујорку, а ове године су по први пут додељене и ,,Food Talk Bestseller Awards” за прехрамбене производе са најбољом продајом у протеклих дванаест месеци.