Ivan Đoković na tradicionalnoj gastronomskoj konferenciji ,,Moja Kravica Food Talk 2018″ o tradicionalnom i revolucionarnom aspektu savremene gastronomije, brendiranju turističkog proizvoda i osvajanju novih turističkih tržišta

 

Novi Sad, 8. jun 2018. – Hotel ,,Sheraton” je danas bio domaćin šeste po redu tradicionalne gastronomske konferencije pod nazivom ,,Moja Kravica Food Talk 2018″, na čijem su otvaranju učestvovali potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za privredu i turizam,Ivan Đoković, šef Pregovaračkog tima Srbije sa EU,Tanja Miščević, Nj.E. ambasadorka Izraela u Republici Srbiji, Alona Fišer Kam, i član Gradskog veća za privredu i turizam Grada Novog Sada, Milorad Radojević.

I ove godine, kao i prethodnih, ,,Moja Kravica Food Talk 2018″ okupio je gastronomske i vinske stručnjake iz čitavog regiona, a u prisustvu predstavnika Republičke i Pokrajinske vlade, Grada Novog Sada, ambasada, javnih ličnosti, blogera, medija i domaćih proizvođača hrane.

Ivan Đoković je naglasio da je osnova turizma u AP Vojvodini upravo gastronomija, koja zajedno sa vinom, vinskom kulturom i kulturno-istorijskim objektima bi trebalo da doprinese daljem razvoju naše pokrajine, prevashodno posmatrano sa aspekta turizma, ali i sveobuhvatnoj reputaciji, odnosno imidžu,  koju bi trebalo da kreiramo na svetskim turističkim tržištima.

,,U svetu već uveliko postoje nove tendencije u razvoju kulinarskog i gastro turizma. Upravo konferencije poput Food Talk-a doprinose da se kroz interakciju donosioca odluka, lokalnih samouprava, turističke industrije, ali i gastronomskih i kulinarskih stručnjaka i oblikuje novi turistički proizvod u Vojvodini. Ovakvi susreti pomažu da se razmene iskustva i mišljenja kako bismo doprineli oblikovanju turizma Vojvodine kao jednog brenda koji može postati konkurentan u narednim godinama”, istakao je Đoković, istakavši izuzetan značaj ovakvih manifestacija i njihov uticaj kako na privredu, tako i na turizam.

,,Zasigurno će nove tehnologije, kojima se polako približavamo, svakako omogućiti da postojeći nivo kuhinje koji smo dostigli, podignemo na kvalitativno viši stadijum, a da sa druge strane sačuvamo tradiciju i kulturu te kuhinje. Ovo je arena u kojoj se bore mišljenja i svaki taj sukob izrodi neke nove ideje koje dalje oblikuju turizam, ali i  aktivnosti i mere Sekretarijata u oblasti turuzma“, rekao je potpredsednik i resorni sekretar.

Pored toga, Đoković navodi da jedan od najvećih svetskih brendova ,,Sheraton“ u Novom Sadu svakako potvrđuje da je i sam grad prepoznata turistička destinacija, prestonica kulture i sedište najvećih evropskih festivala, mesto sastajanja turističke privrede, te proizvođača iz oblasti agroindustrije i vinarstva.

Milorad Radojević ističe neophodnost da se više radi na na promociji i marketingu, kao i na kvalitetu proizvoda i edukaciji kako proizvođača, tako i potrošača, pri čemu je uoravo ova konferencija dobra prilika da se razmene novine, znanja i iskustva koja bi zasigurno našla i svoju primenu u praksi.
,,Grad Novi Sad nastavlja da podržava lokalne proizvođače, organske, i one sa zaštićenim geografskim poreklom, jer smatramo da možemo da ponudimo kvalitet, i to je ono sa čim treba da nastupamo na tržištu”, rekao je Radojević.

Šef Pregovaračkog tima Srbije sa EU, Tanja Miščević, naglasila je da kao država moramo biti sasvim svesni šta je to tradicionalno što posedujemo, da definišemo koji su to proizvodi kojima možemo da se ,,nametnemo“ na evropskom i svetskom tržištu, odnosno na koji način ćemo moći da garantujemo kvantitet, odnosno količinu i opseg izvoza, ali i kvalitet proizvoda koje imamo u Srbiji.

Jedan od najznačajnijih današnjih panela na konferenciji je svakako ,,Hello, Big Apple – Serbia is back!” – u okviru kojeg se razgovaralo sa srpskim proizvođačima hrane nakon čitave decenije ponovo nastupaju na ,,Fancy Food Show” u Njujorku, a ove godine su po prvi put dodeljene i ,,Food Talk Bestseller Awards” za prehrambene proizvode sa najboljom prodajom u proteklih dvanaest meseci.