Конференција посвећена креативним индустријама – од важности за економију, друштвени и јавни простор у целини

Данас је одржана друга Конференција о креативним индустријама, у Привредној комори Војводине, која је и организатор сусрета. Конференцију су подржали Покрајински секретаријат за привреду и туризам и Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама.

Учесници конференције су покрајински секретари др Ненад Иванишевић и Драгана Милошевић.

Покрајински секретар за привреду и туризам, др Ненад Иванишевић, је овом приликом позвао све оне који се баве неком од делатношћу из креативних индустрија да дају своје идеје, пројекте и предлоге, јер подршка од стране свих секретаријата Покрајинске владе је присутна.

Он је навео пример да је уз помоћ заједничких улагања у висини од 35 хиљада евра за Спомен собу Богословије у Сремским Карловцима, посета овом велелепном здању порасла са 600 туриста годишње, на 16 хиљада посетилаца и то је један од начина да култура, традиција, уметност и туризам имају довољно разлога за улагања.

Обраћајући се на конференцији, секретарка Милошевић је истакла да су знање и информације кључни ресурс савременог друштва, а концепт креативних индустрија подразумева да сва та знања, вештине и иновативности у различитим областима ставимо у неку комерцијалну сврху. Тај сектор обухвата читав низ индустрија, попут филма, музике, примењене уметности, али и информационо-технолошког сектора, маркетинга, издавашатва, архитектуре и многих других”.

Креативне индустрије, иако увек присутне, никада нису имале оволико пажње и доприноса, нагласила је секретар Милошевић, прецизирајући да је од 2018. године основан и Савет за креативне индустрије Владе Републике Србије са циљем да се подржи бржи развој овог сектора, створе услови за широке платформе како би уметници, креативни ствараоци и иноватори изашли на међународну сцену.

Испред организатора конференције обратио се Бранислав Мамић, секретар Удружења услуга Привредне коморе Војводине, који је поздравио учеснике, док је о новим парадигмама креативних индустрија говорила Христина Микић са Института за креативно предузетништво и иновације.

Током дана, одржана су и три панела. Први панел одржан је на тему „Нови мотор развоја креативних индустрија“, други је „Архитектура, дизајн и мода као важни сегменти креативне економије“ и трећи се одржао на тему „Мотивација за стварање уметности и креативних вредности“.