Потпредседник Иван Ђоковић: О важности маркетинга за развој пословне идеје и ентузијазма оних који желе да пренесу знање

 

Нови Сад, 8. мај 2019. – У Конгресном центру Мастер Новосадског сајма, данас се одржава конференција намењена предузетницима, која у многоме помаже развој и концептуализацију пословних идеја, али и мотивише будуће предузетнике како би што самосталније и креативније приступили дефинисању свог бизнис плана, као и своје дистрибутивне и промотивне стратегије.

На конферецнији која носи назив ,,Важност маркетинга за развој пословне идеје“, учесницима се обратио потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за привреду и туризам, Иван Ђоковић, и том приликом истакао важност ентузијазма оних који организују овакве скупове и који желе да пренесу знање, направе општи дијалог о овој теми и понуде га широј јавности.

,,Сматрам да, колико год да је битан маркетинг, у сваком виду живота, најбитнији су они људи који вас уче и стављају вам до знања на који начин се ствари раде и спроводе. Готово да нема сфере жиота без маркетинга, од јавног превоза, улаза у зграду, рекламног летка закаченог за брисач аутомобила, када упалите телевизор, претражујете на интернету. Тада сте сведоци ставарања једног имена које би требало да створи једну додатну вредност за било коју врсту комерцијалног производа“, рекао је Ђоковић.

Он је додао да је Покрајински секретаријат за привреду и туризам осетио потребу да креативну економију укалупи у вид финансијске помоћи, која се додељује већ трећу годину за редом кроз јавне конкурсе, дефинисане међународном праксом, али и правном и друштвеном реалношћу. Деведесет одсто идеја апликаната је засновано на смелости и ентузијазму, у које је већ уграђен маркетинг у самом формирању пословне идеје.

Ђоковић је присутне упознао и са концептом доделе средстава за иновативно женско предузетништво, при чему је фокус на иновацијама и маркетингу, омогућивши женама оснивачима привредног субјекта да им се финансирају пословни пројекти, док само интересовање говори да је потребно више средстава, ликвидности и подстицајних мера у овом домену.

Према речима организаторке конференције, Марије Радојчић, често се занемарује маркетинг у процесу пословања и приметан је недостатак свести о томе колико је он пресудан и колико без се њега не може стићи до дефинисног циља.

,,Ово је веома значајна тема. Свака маркетиншка кампања мора да има фокус, а поента је да покажете оно што јесте и шта желите да постигнете. Потрудили смо се да вам овог пута доведемо највеће стручњаке, са богатим искуством који живе маркетинг, који га примењују и који знају шта доноси највећи ефекат“, истакла је Радојчић, додавши да је и сама, као предузетница, препознала неопходност детаљнијег бављења маркетингом у свом пословању, али и неопходност разговора са онима који имају богато искуство у тој сфери и који су прошли разне фазе маркетиншког развоја.

Конференција се управо из тог разлога и бави питањима важности и неопходности маркетинга, његовог развоја кроз разне привредне сегменте, како би сопствено пословање, или, пак бизнис у повоју, прилагодили савременим потребама тржишта. Кључан, каткад чак и пресудан, фактор јесте изградња бренда уз проверене маркетиншке методе и концепте.