Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i ove godine zauzima posebno mesto sa svojim Paviljonom u Hali Master, čije je svečano otvaranje upriličeno danas tačno u podne, u okviru jubilarnog 90. Međunarodnog poljoprivrednog sajma. Brojni proizvođači i pružaoci usluga u turizmu i ugostiteljstvu sa teritorije AP Vojvodine se u okviru Paviljona Sekretarijata predstavljaju raznovrsnim tematskim sadržajima, a na način koji najbolje oslikava njene turističke, vinske i gastronomske osobenosti, inovativnost, kao i multukulturalnost i multietničnost.
Prvog dana Sajma, na Paviljonu Sekretarijata, predstavili su se nosioci oznake kvaliteta ,,Najbolje iz Vojvodine“, koji su oznaku poneli 2021. godine, u protekloj godini, kao i pojedini nosioci oznake kojima je uručen sertifikat u tekućoj sedmici. Današnja tema je ,,Budućnost turizma“, predstavljena kroz nastup škola i fakulteta koji obrazuju kadrove za smerove iz oblasti turizma i ugostiteljstva. Obrazovne ustanove iz Iriga, Stare Pazove, Krstura, potom škola iz Bečeja, Kule, škola iz Subotice, kao i Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu i Univerzitet ,,Educons“ iz Sremske Kamenice.
,,Ideja predstavljanja turizma na ovom Saju jeste da predstavimo budućnost o kojoj moramo danas da razmišljamo, da govorimo o deci koja se školuju. Hoćemo da napravimo čvrstu vezu sa privredom i obrazovanjem, takmičeći se sa najrazvijenijim svetskim tržištima. Hoćemo i da nam deca ostanu u Srbiji i da im pružimo odlične uslove rada. Upravo zato smo u prethodne tri godine u turističku infrastrukturu uložili preko 100 miliona evra. Predstavljamo se u okviru tri različita, ali potpuno ista dana, jer je sve to Vojvoodina“, rekao je pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dr Nenad Ivanišević, otvarajući Paviljon.
On je istakao i da će u subotu, poslednjeg dana Sajma, Paviljon Pokrajinskog sekretarijata biti u znaku vinskog turizma, proizvođača rakije i piva, starih zanata i preduzetništva, pod nazivom ,,Probus day- Dan vina i vinara“, uz promociju vinara iz AP Vojvodine. Pored autentičnih vina ovog podneblja, prevashodno sa Fruškogorskog vinogorja, biće predstavljeni stari zanati kroz izložbu autentičnih proizvoda članova Udruženja zanatlija i preduzetnika iz Novog Sada, praćena radionicom „Dizajn u umetnosti i zanatima- između tradicije i modernosti“ uz prisustvo predstavnika Zanatske komore Koblenc, Nemačka.
Istog dana će biti predstavljen i aktivitet članova udruženja romskih preduzetnika REDI i ,,Prva digitalna platforma ženskog biznisa u Srbiji i regionu“ i projekat ,,OsnaŽena“.
,,Moramo biti svesni da moramo još da radimo, a posebno u oblasti marketinga i vidljivosti, a da bi marketing imao rezultat, moramo puno da radimo i na sardžajima. Zato su velika ulaganja u turističku infrastrukturu. Kada se neko odlučuje kuda će da putuje, letuje ili zimuje, privlači ga ono što vidi kao reklamu“, dodao je resorni sekretar.
Novosadski sajam ove godine obeležava vek postojanja i organizuje Samaj turizma drugi put kao samostalnu priredbu,pokazavši opravdanost novog koncepta uz zadovoljena očekivanja izlagača i posetilaca.
Fokus ovogodišnjeg Sajma turizma usmeren je na receptivni turizam Dunavskog regiona i turističku ponudu destinacija za turoperatere koji žele poslovno ugovaranje sa ponuđačima usluga u turizmu iz 14 država dunavskog sliva.