Покрајински секретар за привреду и туризам, др Ненад Иванишевић, одржао је данас конференцију за медије поводом расписивања конкурса за упис полазника Кратког програма студија Економског факултета у Суботици, под називом „Имплементација ЕРП система“, који је намењен сектору привреде и предузетништва за планирање ресурса у корпорацијама.
Овај студијски програм се реализује на Економском факултету у Суботици, а уз подршку Покрајинског секретаријата за привреду и туризам.
Покрајински секретар Иванишевић, је истакао да је Покрајински секретаријат за привреду и туризам издвојио 20 милиона динара како би што већи број лица био усмерен ка сектору информационо – комуникационих технологија, те да овај програм обуке није предвиђен за стицање основних вештина, већ је намењен јасно профилисаним лицима, те да је програм настао на основу потреба ИТ индустрије.
,,Мењамо тежиште Покрајинског секретаријата за привреду и туризам на улагање у људе, јер мислимо да је то будућност којој би требало да се посветимо. Нови Сад је седиште ИТ индустрије на територији Балкана, те смо са компанијама у овом сектору конципирали шта је њима потребно, како би нам рекли шта је потребно да неко заврши како би био запослен. Хоћемо на овај начин да образујемо висококвалификовани кадар, те је Секретаријат заједно креирао овај програм са Економским факултетом у Суботици. То јесте синергија факултета, ИТ индустрије и Покрајинске владе, односно Покрајинског секретаријата за привреду и туризам, да бисмо се кретали ка већој запослености у ИТ сектору“, рекао је Иванишевић, те подсетио да је данас приметна историјски ниска стопа незапослености на територији целе АП Војводине, али да још увек недостаје радне снаге у специфичном сектору услуга.
Иванишевић је истакао да ће у наредној години овакав вид преквалификације и доквалификације бити усмерен, поред ИТ индустрије, и на област туризма и угоститељства, као сектору коме недостаје квалификована радна снага и специфичне струке.
Поводом чињенице да су на данашњој конференцији присуствовали директори и представници менаџмента компанија у секторима за људске ресурсе, у домену информационо – комуникационих технологија и ИТ индустрије, а који су део овог пројекта, с обзиром да је исход пријем одабраних полазника на стручну праксу, Иванишевић је истакао да је идеја да што већи број полазника заврши овај студијски програм како би се што више њих одмах запослило.
,,Креирамо наше конкурсе искључиво према потребама привреде, било да су то ЕРП системи, одређени програмски језици, или други елементи у ИТ индустрији, јер хоћемо да запослимо те људе одмах по завршетку обуке и да они буду добро плаћени“, додао је секретар Иванишевић.
Према речима декана Економског факултета у Суботици проф. др Небојше Гвозденовића, овај кратак програм студија је конципиран да носи 30 ЕСПБ бодова, који ће се одвијати у току једног семестра, а полазници овог програма озваниченог од стране Националног савета за високо образовање, ће кроз званичну институцију добити сертификат као имплементатори ЕРП система.
,,Компаније које су део овог програма ће имати одређен број полазника, па тако ’M&I Systems’ ће имати десет полазника, ’Orion Solutions’ три полазника, ComData’ и ’Inspira Group’ по два полазника. На првом кратком програму студија имаћемо укупно 17 полазника и надам се да је ово само почетак и отварање једног новог пута и за Економски факултет који на овај начин креће у дубљу сарадњу са привредом, и за компаније које би требало да нам се обрате и укажу на то шта им је потребно да заједно осмислимо и друге кратке програме студија“, рекао је декан Гвозденовић.
Руководилац Кратког програма студија је проф. др Предраг Матковић.
Овај струковни програм је конципиран да прати савремене концепте и трендове тржишта које укључује вештачку интелигенцију, интелигентну аналитику и аутоматизацију процеса, те савремене стратегије у пословању, и пословним процесима, а компаније које учествују у реализацији овог програма активно спроводе дигиталну трансформацију пословања, унапређујући свој рад, и захтевају адекватна стручна лица и профиле запослених, који ће бити у стању да прате модернизацију пословања и учествују у имплементацији нових критеријума и радних задатака.