Susret potpredsednika Pokrajinske vlade Ivana Đokovića i ministra poljoprivrede, šumarstva i prehrane Slovenije Dejana Židana

U okviru radne posete Sloveniji, na 54. Međunarodnom poljoprivredno – prehrambenom sajmu u Gornjoj Radgoni, potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za privredu i turizam, Ivan Đoković, sastao se sa ministrom poljoprivrede, šumarstva i prehrane pri Vladi Republike Slovenije, Dejanom Židanom. Đoković i Židan su razmatrali mogućnosti produbljivanja saradnje, razmene iskustava, kao i o novim koncepcijskim rešenjima za unapređenje pojedinih oblasti.

,,Spoljno-trgovinska razmena između Slovenije i AP Vojvodine je u suficitu, dok 30 slovenačkih kompanija investiralo upravo na teritoriji Vojvodine u iznosu od oko 500 miliona evra, pri čemu zapošljavaju približno 7.000 ljudi. To je veoma značajna činjenica. Najveći izvozni potencijal Vojvodine je poljoprivreda, što otvara prostor za unapređenje saradnje u pogledu primarnih poljoprivrednih proizvoda i agroindustrije“, rekao je potpredsednik Đoković, napomenuvši da je razmena iskustava i praćenje privrednih tokova i trendova od strateškog značaja za unapređenje poljoprivrede i turizma kao privredne grane koja u AP Vojvodini i Srbiji beleži rast.

U okviru sopstvenih nadležnosti, Đoković ističe važnost ulaganja u revitalizaciju banja i banjskog turizma, navodeći da je potrebno iskoristiti termalne vode kojima Pokrajina raspolaže, po uzoru na Sloveniju, jer u Vojvodini postoje geotermalni izvori koji su nedovoljno iskorišćeni, a svega je pet banja, odnosno lečilišta.

,,Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam nastoji koncepcijski da promeni pristup unapređenju i promociji turizma u AP Vojvodini, pre svega u vidu aktivnog odmora i biciklizma, s obzirom da kroz njenu teritoriji prolazi međunarodna ruta Eurovelo 6, a njom i 20.000 biciklista na godišnjem nivou. Želimo da otvorimo i potencijale Dunava, što predstavlja jedan od strateških koraka. Tržište Slovenije je prepoznato kao ciljno tržište u okviru ove sfere. U narednom periodu promovisaćemo turističke brendove Vojvodine, na način koji nas oslikava kao dobre domaćine koji osnažuju kulturološku saradnju i neguju prijateljske odnose“, dodao je Đoković.