Pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dr Nenad Ivanišević, održao je danas konferenciju za medije povodom raspisivanja konkursa za upis polaznika Kratkog programa studija Ekonomskog fakulteta u Subotici, pod nazivom „Implementacija ERP sistema“, koji je namenjen sektoru privrede i preduzetništva za planiranje resursa u korporacijama.
Ovaj studijski program se realizuje na Ekonomskom fakultetu u Subotici, a uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam.
Pokrajinski sekretar Ivanišević, je istakao da je Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam izdvojio 20 miliona dinara kako bi što veći broj lica bio usmeren ka sektoru informaciono – komunikacionih tehnologija, te da ovaj program obuke nije predviđen za sticanje osnovnih veština, već je namenjen jasno profilisanim licima, te da je program nastao na osnovu potreba IT industrije.
,,Menjamo težište Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam na ulaganje u ljude, jer mislimo da je to budućnost kojoj bi trebalo da se posvetimo. Novi Sad je sedište IT industrije na teritoriji Balkana, te smo sa kompanijama u ovom sektoru koncipirali šta je njima potrebno, kako bi nam rekli šta je potrebno da neko završi kako bi bio zaposlen. Hoćemo na ovaj način da obrazujemo visokokvalifikovani kadar, te je Sekretarijat zajedno kreirao ovaj program sa Ekonomskim fakultetom u Subotici. To jeste sinergija fakulteta, IT industrije i Pokrajinske vlade, odnosno Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, da bismo se kretali ka većoj zaposlenosti u IT sektoru“, rekao je Ivanišević, te podsetio da je danas primetna istorijski niska stopa nezaposlenosti na teritoriji cele AP Vojvodine, ali da još uvek nedostaje radne snage u specifičnom sektoru usluga.
Ivanišević je istakao da će u narednoj godini ovakav vid prekvalifikacije i dokvalifikacije biti usmeren, pored IT industrije, i na oblast turizma i ugostiteljstva, kao sektoru kome nedostaje kvalifikovana radna snaga i specifične struke.
Povodom činjenice da su na današnjoj konferenciji prisustvovali direktori i predstavnici menadžmenta kompanija u sektorima za ljudske resurse, u domenu informaciono – komunikacionih tehnologija i IT industrije, a koji su deo ovog projekta, s obzirom da je ishod prijem odabranih polaznika na stručnu praksu, Ivanišević je istakao da je ideja da što veći broj polaznika završi ovaj studijski program kako bi se što više njih odmah zaposlilo.
,,Kreiramo naše konkurse isključivo prema potrebama privrede, bilo da su to ERP sistemi, određeni programski jezici, ili drugi elementi u IT industriji, jer hoćemo da zaposlimo te ljude odmah po završetku obuke i da oni budu dobro plaćeni“, dodao je sekretar Ivanišević.
Prema rečima dekana Ekonomskog fakulteta u Subotici prof. dr Nebojše Gvozdenovića, ovaj kratak program studija je koncipiran da nosi 30 ESPB bodova, koji će se odvijati u toku jednog semestra, a polaznici ovog programa ozvaničenog od strane Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje, će kroz zvaničnu instituciju dobiti sertifikat kao implementatori ERP sistema.
,,Kompanije koje su deo ovog programa će imati određen broj polaznika, pa tako ’M&I Systems’ će imati deset polaznika, ’Orion Solutions’ tri polaznika, ComData’ i ’Inspira Group’ po dva polaznika. Na prvom kratkom programu studija imaćemo ukupno 17 polaznika i nadam se da je ovo samo početak i otvaranje jednog novog puta i za Ekonomski fakultet koji na ovaj način kreće u dublju saradnju sa privredom, i za kompanije koje bi trebalo da nam se obrate i ukažu na to šta im je potrebno da zajedno osmislimo i druge kratke programe studija“, rekao je dekan Gvozdenović.
Rukovodilac Kratkog programa studija je prof. dr Predrag Matković.
Ovaj strukovni program je koncipiran da prati savremene koncepte i trendove tržišta koje uključuje veštačku inteligenciju, inteligentnu analitiku i automatizaciju procesa, te savremene strategije u poslovanju, i poslovnim procesima, a kompanije koje učestvuju u realizaciji ovog programa aktivno sprovode digitalnu transformaciju poslovanja, unapređujući svoj rad, i zahtevaju adekvatna stručna lica i profile zaposlenih, koji će biti u stanju da prate modernizaciju poslovanja i učestvuju u implementaciji novih kriterijuma i radnih zadataka.