Otvoren 11. Međunarodni i regionalni sajam privrede u Subotici „SuSajam 2017“

Subotica, 1. jun 2017. – U subotičkoj Hali sportova danas jetradicionalno upriličeno svečano otvaranje Međunarodniog i regionalnog sajma privrede u Subotici „SuSajam 2017“,koji će trajati do subote, 3. juna. Ova značajna regionalna manifestavica, okuplja izlagače i posetioce iz svih grana privrede, prevashodno turizma, jer je ove godine tematski fokus stavljen upravo na ru privrednu granu, za koju je karakteristična tendencija rasta iz godine u godinu. Na preko 50 štandova predstavilo se 174 izlagača iz sedam zemalja, a pored domaćih privrednika predstavili su se i privrednici iz Mađarske, Rumunije, Hrvatske, Crne Gore, Republike Srpske i Švedske.

Ovogodišnji ,,SuSajam 2017″ organizuju JKP „Subotičke pijace“ i Regionalna privredna komora Subotica. Prisutnima se na otvaranju obratio potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za privredu i turizam, Ivan Đoković, a Sajam je otvorio gradonačelnik Subotice Bogdan Laban, ističući značaj ove manifestacije za grad Suboticu i za čitav region. Partner Sajma ove godine je švedski grad Sandviken.

Potpredsednik Ivan Đoković je naglasio da je rad Grada Subotice i njene Regionalne privredne komore veoma plodonosan i zapažen, kako na teritoriji AP Vojvodine, tako i čitave Srbije, dok slobodna zona, međunarodna razmena i njena statistika idu u prilog činjenicie da je Subotica jedan od ključnih zamajaca AP Vojvodine.

,,Subotica sa Palićem i Potisjem je prepoznata u Strategiji za razvoj turizma Republike Srbije, kao ključna destinacija. Palić kao banja, kao konferencijska destinacija, te mesto za gastronomski, vinski i aktivni turizam, prepoznat je i od strane Pokrajinske vlade, te u narednom periodu Sekretarijat za privredu i turizam planira da zajedno sa ostalim institucionalnim polugama razvija turizam na području Subotice. Dalji razvoj u tom pogledu dovešće to toga da Subotica bude prepoznata kao međunarodna turistička destinacija, naročito posle aktivacije projekta vezanog za Palić“, naveo je potpredsednik Đoković.

,,Ovaj sajam je odraz doslednosti Grada Subotice, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam i JKP ,,Subotičke pijace”, da naš grad zauzme mesto koje zaslužuje na sajamskoj mapi naše zemlje i regiona. Kao promoter privrednih dešavanja u regionu, Sajam u Subotici je postao mesto susretanja i povezivanja privrednika, manifestacija gde se razmenjuju ideje, iskustva i ostvaruju kvalitetni poslovni kontakti“, rekao je gradonačelnik Laban, istakavši da se strateški značaj Sajma ogleda upravo u promociji privrede regiona, podsticanju regionalneprivredne saradnje i unapređenju privredu, posebno u delovima koji imaju svoje ekonomske vrednosti, poput proizvodnje hrane, elektrometalski kompleksi i turističke ponude.

Vlada Republike Srbije je prošle godine usvojila Strategiju razvoja turizma Republike Srbije 2016 – 2025. U kojoj se na trećem mestu, među turističkim destinacijama, nalaze se Subotica, Palić i Potisje. Grad Subotica, pored privlačenja novih investicija, otvaranja novih i očuvanja postojećih, te podrške mladim i srednjim preduzećima, kao jedan od prioriteta postavlja i razvoj i infrastrukturno opremanje Palića kao prepoznatljive turističke destinacije, za šta je ove godine namenjeno oko 120 miliona dinara.

U ime organizatora, prisutne je pozdravio Slobodan Vojinović, predsednik RPK-a, naglasivši da su 2016. godine, privrednici ovog regiona ostvarili promet od čak dve milijarde dolara sa inostranstvom, te fiskalnu godinu okončali sa suficitom od 30 odsto. ,,Danas je prisutno deset odsto zemalja sa kojima ovaj region radi. Bez dobre ekonomije ne ne može biti dobre nadgradnje ni u jednoj oblasti. Srbija ne može da ostane bez svoje privrede i stoga je dobrodošao svaki investitor koji će u ovoj zemlji raditi po našim propisima, koji su usaglašeni sa Evropskom unijom“, rekao je Vojinović.

,,SuSajam 2017“ otvara mogućnosti za privrednike da predstave svoje proizvode i usluge potrošačima i drugim privrednicima, sa kojima će moći i da razmene iskustva i primere dobre prakse, te uspostave uspešnu poslovnu saradnju i ostvare kontakte. U okviru Sajma biće organizovana i stručna predavanja, paneli i okrugli stolovi.